Streik vil trolig påvirke flytrafikken i Italia 16. juni

15 juni, 2017

Fredag 16. juni er det varslet en større transportstreik i Italia – også flytrafikken vil trolig bli rammet.

Den varslede streiken vil berøre busser, undergrunn, tog, fly og båt. For flytrafikken har myndighetene opplyst at avganger mellom kl. 0700 og 1000 samt mellom kl. 1800 og 2100 (lokale tider) vil gå som normalt, mens interkontinentale ruter i liten grad blir berørt. Det samme gjelder forbindelser til italienske øyer som kun har en daglig avgang.

Det største flyselskapet i landet, Alitalia, har allerede ombooket en rekke passasjerer som er rammet av streiken over til neste ledige avgang. Flyselskapet har som følge av streikevarselet blitt nødt til å kansellere flere av sine ruter, også enkelte avganger i morgentimene 17. juni.

Skal du reise til, fra eller via en italiensk lufthavn fredag 16. juni, kan du være berørt av streiken. Har du bestilt dine flybilletter via HRG, kontakt ditt lokale HRG-kontor for eventuell assistanse.

Kilde: Alitalia