Christer Nordlund utnevnes til Vice President / General Manager i Norden

20 desember, 2018

American Express Global Business Travel (GBT) har utnevnt Christer Nordlund til Vice President og General Manager for GBT i Norden. Nordlund kommer fra stillingen som Europasjef i HRG.

Christer Nordlunds hovedoppgave fremover er å sørge for en vellykket integrering av GBT og Hogg Robinson Group (HRG), to av verdens fremste aktører innen forretningsreiser, for å skape verdens ledende Travel Management selskap.

Nordlund kommer fra stillingen som Managing Director Europe i HRG. Han har vært i selskapet siden 1998. I sin nye rolle rapporterer han til Jason Geall, Vice President og Regional General Manager for GBT i Nord-Europa.

–HRG og GBT er allerede godt representert i Norden, og integrering av selskapene gir oss muligheten til å bygge videre på denne styrken. Ved å kombinere de ansattes unike ekspertise og fremragende teknologi, fokuserer vi på det beste fra to meget sterke bransjeaktører for å bringe ytterligere verdi til våre kunder, sier Christer Nordlund.

–Christer er en meget erfaren leder innen bransjen og kan vise til solide resultater. Utnevnelsen av en så sterk bransjeprofil i det nye selskapet synliggjør vår vilje til å vokse i Norden, sier Jason Geall.

American Express GBT bekrefter også følgende utnevnelser i Christer Nordlunds ledergruppe: Helene Holmberg som Director and Head of Sales, Nordics, Anders Bohlin som Director and Head of Client Management, Nordics, Kirsi Paakkari som Director / General Manager, Finland.

Mattias Andersson, som frem til nå har ledet HRG i Norden, er utnevnt til Vice President for Traveler Care i Norden.