Tilbakeblikk på SAS streiken

10 mai, 2019

Tilbakeblikk på den 7 dager lange SAS streiken – en oppsummering av vår håndtering av de utfordrende dagene.

Det er i slike situasjoner vi gleder oss mest over at vi har gjort de riktige valgene for gode prosesser og kvalitetssikring av våre tjenester.

Reisekonsulentene i Norden kan jobbe på tvers av landene, og vår Nordiske 24 timers tjeneste, Traveller Assist, var oppbemannet under hele perioden. Det bidro til at du som kunde fikk kortest mulig ventetid, og langt raskere betjening enn om du hadde tatt direkte kontakt med SAS. Vi retter en stor takk til alle forståelsesfulle kunder som utrykte takknemlighet for hjelpen vi gav.

Etter streiken vet vi følgende:

• Vi hadde nesten tre ganger så mange samtaler inn til vår 24 – timers service, Traveller Assist, i ”streikehelgen” i forhold til en vanlig helg
  • Den store økningen i henvendelser førte til nesten konstant telefonkø, og dermed lengre ventetid enn vanlig
  • Kundene som ringte inn og fikk hjelp var fornøyde, og den ekstra ventetiden ble ikke kommentert
  • Alternative transportmidler erstattet mange flybestillinger
  • Streiken førte til store mengder avbestilte flybilletter, noe som vil føre til forsinkelser på refusjoner. Vi håper på forståelse for dette